Vrijednosti knjižničarske profesije

I.1. Vrijednosti knjižničarske profesije

"Image courtesy of Stuart Miles / FreeDigitalPhotos.net".

Na predavanju se ističe važnost stručne etike u svakodnevnom radu knjižničara, a cilj je prepoznavanje primjera dobre prakse i analiziranje slučajeva primjene ili kršenja etičkih načela knjižničarske profesije.

Sadržaj: Ističe se važnost stručne etike u svakodnevnom radu knjižničara te nude odgovori na pitanja poput: Koju građu i koje sadržaje knjižničar ne smije dati na uvid? Što treba učiniti kad se u knjižnici pojavi policajac koji traži uvid u podatke o članstvu i posudbi? Treba li novinaru pomoći u pripremi podataka o tome što čita ministar kulture? Smije li se u knjižnici pripremiti izložba osobnih pisama poznate operne pjevačice? Smije li se odbiti donacija povijesnih dokumenata? Smije li se primiti donacija dokumenata političke stranke? Treba li izlučiti iz knjižnične zbirke knjige za koje se zna da su u knjižnicu prispjele na nezakonit način? Smije li se u knjižnicu uvesti videonadzor? Znaju li korisnici, ali i knjižničari, koji se podatci bilježe pri pretraživanju kataloga? Što je profesionalna tajna? Smiju li knjižnice koristiti biometrijske podatke? Odnosi li se pravo na zaborav i na podatke objavljene u novinama?
Namjena: Knjižničarima svih vrsta knjižnica.
Ishodi učenja: Po završetku tečaja od polaznika se očekuje da će prepoznati primjere dobre prakse i analizirati slučajeve primjene ili kršenja etičkih načela knjižničarske profesije.
Odabrana literatura:
1. The ethics of librarianship : an international survey / edited by Robert Vaagan. München : K.G. Saur, 2002.
2. Gorman, M. Our enduring values : librarianship in the 21st century. Chicago; London : ALA, 2000.
3. Hauptman, R. Ethics and librarianship. Jefferson, North Carolina : McFarland & Co., 2002.
4. Horvat, A. ; Živković, D. Između javnosti i privatnosti : knjižnice u vremenu e-knjige. Zagreb : Hrvatska sveučilišna naklada, 2012.
5. Jones, B. Protecting intellectual freedom in your academic library : scenarios from the front lines. Chicago : American Library Association, 2009.
6. Pinnell-Stephens, J. Protecting intellectual freedom in your public library : scenarios from the front lines. Chicago : American Library Association, 2012.
7. Scales, P. R. Protecting intellectual freedom in your school library : scenarios from the front lines. Chicago : American Library Association, 2009.

Detalji tečaja

    • 5 sati
    • 0.5 CEU
    • Nema podataka - raspored u pripremi

 

  • Nema podataka - raspored u pripremi
  • 250 kn (200 kn + PDV)
  • Nema podataka - raspored u pripremi
  • Potvrdi dolazak
  • Nema podataka - raspored u pripremi

Predavačica:

Prof. dr. sc. Aleksandra Horvat

 

Kompetencijska matrica: E.3.1.
Metode poučavanja: predavanje, rad u grupama
Mjerenje postignuća: Polaznici će opisati primjer dobre prakse ili analizirati slučajeve kršenja etičkih načela te obrazložiti postupke.