Čitateljski klubovi: povijest, osnivanje, organizacija, provođenje

II.7. Čitateljski klubovi: povijest, osnivanje, organizacija, provođenje

Image courtesy of Danilo Rizzuti at FreeDigitalPhotos.net

Čitateljski klubovi i njihov razvoj. Pregled/vrste čitateljskih klubova (prema dobi, spolu, posebnim interesima, žanru…)

Sadržaj: Čitateljske grupe/klubovi. Povijesni razvoj. Pregled/vrste čitateljskih klubova (prema dobi, spolu, posebnim interesima, žanru…). Pokretanje/osnivanje kluba. Marketing. Koordinacija, knjižnična logistika. Voditelj/moderator, članovi. Popratni materijali/proizvodi, dokumentacija, arhiva: osvrti, prikazi, letci, fotografije susreta, baza citata, dnevnici čitanja… Dinamika rasprave, važnost pripreme, uloga moderatora. Komunikacija između sastanaka. Popratne aktivnosti: ocjene pročitanoga, pregled aktivnosti/igara za mlađe. Dodatne aktivnosti/dodane vrijednosti, grananje klupskih aktivnosti: izleti, glasna čitanja, filmska/poetska sekcija, rad s mlađima/ starijima… Evaluacija, povratna informacija, nadgradnja. Prilagodba klubova kroz vrijeme.
Namjena: Narodnim i školskim knjižničarima, svima koji rade s korisnicima ili organiziraju programske aktivnosti za sve životne dobi – od djece školske dobi do korisnika treće životne dobi. Svima koji žele razvijati kulturu čitanja i razgovora o pročitanom kroz duže vremensko razdoblje s istom skupinom korisnika.
Ishodi učenja: Po završetku tečaja polaznici će simulirati proces osnivanja, organizacije i vođenja čitateljskih klubova i rasprava.

Odabrana literatura:
1. Collins, Jim: Bring on the books for everybody : how literary culture became popular culture.
2. Durham ; London : Duke University Press, 2010.
3. Elkin, J., Train, B., Denham, D.: Reading and reader development : the pleasure of reading. London : Facet Publishing, 2004.
4. Zimmermann Susan: Sedam ključeva čitanja s razumijevanjem : kako pomoći djeci da čitaju i razumiju pročitano. Buševac : Ostvarenje, 2009.
5. Bašić, Ivana: Biblioterapija i poetska terapija : priručnik za početnike. Zagreb : Balans centar, 2011.
6. Healy, Anna. Giving Readers a Voice : Book Discussion Groups. February/March 2002. http://www.ala.org/offices/publishing/booklist/booklinks/resources/bookdiscussion
(9. 1. 2014.)

Detalji tečaja

    • 5 sati
    • 0.5 CEU
    • Samostalna narodna knjižnica Gospić

 

 

 

Predavači:

Jasenka Alić-Tadić, prof., dipl. knjiž. Vesna Kurilić, mag. bibl., mag. hist. art.
Kompetencijska matrica: C.2.1., G.1., G.3., G.6.
Metoda poučavanja: predavanje i vježbe.