Knjižnice i društveni mediji (Facebook – kako stvoriti virtualnu mrežu prijatelja)

VI.5. Knjižnice i društveni mediji (Facebook – kako stvoriti virtualnu mrežu prijatelja)

Na radionici će se prvenstveno baviti društvenom mrežom Facebook kao komunikacijskim i kolaboracijskim alatom u knjižnicama. Nakon kratkog uvoda o načinima korištenja te društvene mreže u knjižnicama, dat će se pregled glavnih etičkih i pravnih načela korištenja društvenih mreža te će se poseban naglasak staviti na zaštitu privatnosti. Nadalje, s polaznicima će se proći postupak otvaranja profila ili stranice, te pokazati druge komunikacijske i kolaboracijske mogućnosti koje Facebook pruža.

Sadržaj: Na radionici će se prvenstveno baviti društvenom mrežom Facebook kao komunikacijskim i kolaboracijskim alatom u knjižnicama. Nakon kratkog uvoda o načinima korištenja te društvene mreže u knjižnicama, dat će se pregled glavnih etičkih i pravnih načela korištenja društvenih mreža te će se poseban naglasak staviti na zaštitu privatnosti. Nadalje, s polaznicima će se proći postupak otvaranja profila ili stranice, te pokazati druge komunikacijske i kolaboracijske mogućnosti koje Facebook pruža.
Namjena: Knjižničarima svih vrsta knjižnica, informacijsko-dokumentacijskim stručnjacima i svima zainteresiranima.
Potrebna predznanja: Osnovno poznavanje Internetskih servisa (e-mail, korištenje Internet pretraživača) i uredskih alata za uređivanje teksta. Za radionicu je potrebno imati i vlastiti webmail korisnički račun (tj. e-mail kojemu je moguće pristupiti putem weba, npr. gmail, yahoo i sl.).
Poželjno prethodno odslušati radionicu VI.5. Komunikacijske i kolaboracijske tehnologije u knjižnicama.
Ishodi učenja: Po završetku tečaja od polaznika se očekuje da prepoznaju potrebu za novim komunikacijskim kanalima poput društvene mreže Facebook te sami otvore i administriraju profil na toj mreži.
Odabrana literatura:
1. Barnes, S. B. A privacy paradox : social networking in the United States. // First monday. 11, 9(2006). Mrežna verzija. URL: http://www.uic.edu/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/
article/view/1394/1312. (24.11.2010.)
2. Etički kodeks Hrvatskog knjižničarskog društva. Mrežna verzija. URL: http://www.hkdrustvo.hr/hr/eticki_kodeks/?session_id=ab9acc30d37c673a75e483f9f774dd8e. (10.02.2010.)
3. Fernandez, P. Privacy and generation Y : applying library values to social networking sites. // Library Publications andOther Works. Mrežna verzija. URL: http://trace.tennessee.edu/utk_libfpubs/32.
4. IFLA-in Manifest o Internetu. // Slobodan pristup informacijama u službi kulturnog razvitka: zbornik radova. Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2002. Str. 163-165. Mrežna verzija. URL: http://dzs.ffzg.hr/text/IFLA_manifest_o_Internetu.htm. (10.10.2010.)
5. Kroski, E. Should Your Library have a Scoial media policy? // School Library Journal. 01.10.2009. Mrežna verzija. URL: http://www.schoollibraryjournal.com/article/CA6699104.html. (18.01.2011.)

Detalji tečaja

    • 4 sata
    • 0.4 CEU
    • Raspored u pripremi

 

    • Raspored u pripremi

 

 

 

Predavačica:

Dorja Mučnjak, prof., viša knjižničarka

 

Kompetencijska matrica: C.1.2. ,  C.1.3. ,  F.1. ,  F.5. ,  G.2. ,  G.3. ,  G.6.
Metode poučavanja: radionica
Mjerenje postignuća: Polaznici će otvoriti i administrirati osobni Facebook profil.