Knjižnične usluge: organizacija i razvoj tradicionalnih i elektroničkih

II.3. Knjižnične usluge: organizacija i razvoj tradicionalnih i elektroničkih

"Image courtesy of iprostocks / FreeDigitalPhotos.net".

Definiranje knjižničnih službi i usluga. Informacijske usluge, poduka, savjetodavne usluge. Organizacija tradicionalnih usluga u knjižnicama i definiranje razine usluga. Definiranje raspona elektroničkih usluga u knjižnicama …

Sadržaj: Definiranje knjižničnih službi i usluga. Informacijske usluge, poduka, savjetodavne usluge. Organizacija tradicionalnih usluga u knjižnicama i definiranje razine usluga. Definiranje raspona elektroničkih usluga u knjižnicama. Primjeri uspostave kvalitete usluga i vrednovanje. Možemo li mjeriti kvalitetu usluga? Koji pokazatelji mjere „dobre“ usluge? Kako uspostaviti dobru komunikaciju s korisnicima? Primjeri dobre prakse. Usluge podržane informacijsko komunikacijskom tehnologijom. Što korisnici pitaju knjižničare? Razvoj osobnih vještina nužnih u radu s korisnicima.
Namjena: Diplomiranim i pomoćnim knjižničarima, voditeljima odjela za rad s korisnicima i voditeljima knjižnica.
Ishodi učenja: Polaznici predavanja i radionice će usvojiti znanja o organizaciji i razvoju tradicionalnih i elektroničkih usluga za korisnike knjižnica.
Odabrana literatura: 1. Brophy, Peter. Towards a Generic Model of Information and Library Services in the Information age.// Journal of Documentation, vol. 56 (March 2000), 2, str.161-184.
2. Case, D. (2006) Looking for Information. 2nd edition. Elesevier Science & Technology Books,Amsterdam: Academic Press ili Case,D. Looking for Information: s survey of research on information seeking, needs and behavior.Academic press, 2002, 150 str. Zbirka za knjižničarstvo 02:001.8 C337.
3. Flanagan, P. i Horowitz, L.R. Exploring new service models: can consolidating public services points improve response to customer needs.// Journal of Academic Librarianship, Vol. 28(2000), 5, str.329-38.
4. Hutchins, E.O., Fister, B. i MacPherson, K. Changing landscapes, enduring values: making the transition from bibliographic instruction to information literacy.// Journal of Library Administration, Vol. 30(2002), 1-2, str.3-19.
5. Koehler, Wallace. Digital libraries, digital containers, “library patrons” and vision for the future. // The Electronic Library Vol. 22(2004), 5, 401-407.
6. Lankes, D., Collins, J. W., Kasowitz, A.S. (Eds.) Digital reference Service in the New Millenium: Planning, Management, and Evaluation. Neal Schuman, New York, N.Y. 2000

Detalji tečaja

    • 5 sati
    • 0.5 CEU
    • Dubrovačke knjižnice, Cvijete Zuzorić 4, Dubrovnik

 

    • 29.04.2016 – 10:00-15:00
    • besplatno

 

 

 

Predavači/ce:

Dr. sc. Marina Mihalić, knjižničarska savjetnica

 

Kompetencijska matrica: C.1.1. ,  C.2.1. ,  G.1. ,  G.5.
Metode poučavanja: predavanje i radionica
Mjerenje postignuća: Polaznici će iskazati indikatore za procjenu vrednovanja kvalitete knjižničnih usluga te obrazložiti strategiju (re)organizacije korisničkih službi.