Uvođenje i razvijanje usluga za bebe, djecu rane dobi i njihove roditelje u narodnim knjižnicama

II.15. Uvođenje i razvijanje usluga za bebe, djecu rane dobi i njihove roditelje u narodnim knjižnicama

"Image courtesy of sattva / FreeDigitalPhotos.net".

Posebnosti populacije beba i djece rane dobi i njihovih roditelja, razvoj rane pismenosti, obitelj kao korisnik dječje knjižnice i knjižnica koja pruža podršku u razvoju rane pismenosti.

Sadržaj: Posebnosti populacije beba i djece rane dobi i njihovih roditelja, razvoj rane pismenosti, obitelj kao korisnik dječje knjižnice i knjižnica koja pruža podršku u razvoju rane pismenosti. Knjižnične usluge za bebe i djecu rane dobi – istraživanja, iskustva, smjernice. Potrebe djece rane dobi i obitelji u cjelini te njihov utjecaj na knjižnične usluge, građu, organizaciju rada, posebne programe i promotivne aktivnosti. Programi i usluge za bebe i njihove roditelje u hrvatskim knjižnicama i primjeri dobre prakse. Knjižnično osoblje, prostor, zbirke za roditelje, zbirke slikovnica, zbirke didaktičkih igračaka. Mogući oblici suradnje i partnerstva u organizacijama u lokalnoj zajednici (rodilište, patronažna služba i dr.). Pedijatri, više sestre, odgajatelji i drugi stručnjaci koji rade s djecom kao volonteri u programu za bebe i njihove roditelje. Polaznicima će biti ponuđen niz primjera i ideja primjenjivih u različitim uvjetima. Osnovni je cilj radionice stjecanje spoznaja i vještina u radu s djecom rane dobi i njihovim roditeljima u knjižnici, od razvijanja knjižničnih zbirki do ostvarivanja programa i usluga za njih.
Namjena: Knjižničarima narodnih knjižnica koji rade u dječjim odjelima, ravnateljima.
Ishodi učenja: Po završetku tečaja od polaznika se očekuje da će usvojiti temeljna znanja o ranoj pismenosti i knjižničnim uslugama za bebe i djecu rane dobi i njihove roditelje potrebna za razumijevanje i učinkovitu primjenu u narodne knjižnice.Po završetku tečaja od polaznika se očekuje da će uspjeti:

  • osmisliti ili nadopuniti postojeće knjižnične usluge za bebe, djecu rane dobi i njihove roditelje
  • odabrati aktivnosti i programe koji će omogućiti zajedničko druženje beba i roditelja te intelektualni, govorni, emocionalni i estetskirazvoj djeteta
  • izgraditi
  • knjižnične zbirke za roditelje, zbirke slikovnica, zbirke didaktičkih igračaka
  • prepoznati kvalitetu ilustracije, jezika i opreme, te primjerenost i zanimljivost sadržaja slikovnice za bebe i djecu rane dobi

Odabrana literatura:1. Smjernice za knjižnične usluge za bebe i djecu rane dobi / [s engleskoga prevela Irena Kranjec]. Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2008.
2. Petrić, Danijela; Bonta, Gordana; Sesvečan, Marija. Igrajmo se! Čitaj mi! : priče, igre i pjesmice za bebe i malu djecu : preporuke roditeljima za poticanje rane pismenosti. Koprivnica : Knjižnica i čitaonica “Fran Galović”, 2012.
3. Vaskevich, Elvira. Velika knjiga razvojnih aktivnosti : od rođenja do 3 godine. Zagreb : Planet Zoe, 2011.
4. Stričević, Ivanka. 2006. Projekt “Čitajmo im od najranije dobi”, 2006. http://www.hkdrustvo.hr/datoteke/130 (2011-04-13).
5. Martinović, Ivana; Stričević, Ivanka. Slikovnica: prvi strukturirani čitateljski materijal namijenjen djetetu [citirano: 2012-12-05]. // Libellarium, IV, 1 (2011): 39 – 63. Dostupno na: http://hrcak.srce.hr/file/136168

Detalji tečaja

    • 4 sata
    • 0.4 CEU
    • Nema podataka - raspored u pripremi

 

    • Nema podataka - raspored u pripremi
    • Bez kotizacije u suradnji sa Knjižnicom i čitaonicom “Fran Galović”, Koprivnica

 

    • Nema podataka - raspored u pripremi

 

 

 

  • Nema podataka - raspored u pripremi

Predavači/ce:

Kristina Čunović, prof., viša knjižničarka
Danijela Petrić, knjižničarka

 

Kompetencijska matrica: B.1.2. ,  C.1.2. ,  C.1.3. ,  F.1. ,  F.5. ,  G.1. ,  G.3. ,  G.6.
Metode poučavanja: predavanje, vježbe
Mjerenje postignuća: