Modul II: Knjižnične službe i usluge

II. 25. Čitateljski klubovi - program poticanja čitanja u narodnim i školskim knjižnicama (tečaj)

Namjena: 
Tečaj je namijenjen knjižničarima narodnih i školskih knjižnica.

Ishodi učenja:
Polaznici će po odslušanom predavanju usvojiti znanja vezana uz organizaciju i provedbu programa poticanja čitanja kroz pokretanje čitateljskih klubova. Radionički dio tečaja omogućit će praktična znanja vezana oko procesa osnivanja, organizacije i vođenja čitateljskih klubova i rasprava.

Sadržaj:
Tečaj Čitateljski klubovi – program poticanja čitanja u narodnim i školskim knjižnicama bit će podijeljen na tri dijela.

U prvom, uvodnom dijelu, bit će dan teorijski osvrt na čitanje i koristi koje proizlaze iz čitanja. Kultura razmjene mišljenja u manjim neformalnim, ali organiziranim grupama potaknuta književnim djelima razvija kod čitatelja vještine poput: kako postati bolji govornik, kako jasnije argumentirati stavove te voditi raspravu uvažavajući i poštujući druge i različita mišljenja. Razgovor o pročitanom utječe na razvoj kritičkog mišljenja, razvija toleranciju i potiče na novo istraživanje. Fenomen čitateljskih klubova i uloga knjižnica u poticanju čitanja rezultira razvojem kako čitateljske tako i publike u širem kulturološkom smislu koja će očekivati i tražiti kulturno obrazovne sadržaje te je kao takva pokretač razvoja društva u cjelini.

U drugom dijelu bit će predstavljeni primjeri dobre prakse te informacije: kome je čitateljski klub namijenjen, kako organizirati sastanke, kako privući zainteresirane, kako odabrati literaturu za čitanje. Činjenica je da se čitateljski klubovi međusobno razlikuju odabirom građe za čitanje, načinom rada i publikom kojoj se obraćaju te je važno poticati i njegovati raznovrsnost koncepata čitateljskih klubova.

Treći dio je radionički, na kojem će se kroz aktivno sudjelovanje polaznika radionice simulirati pokretanje čitateljskog kluba, pripremne radnje te sastanak i rasprava o pročitanom.

Odabrana literatura:

  1. Bašić, I. O čitateljskim grupama: metodički priručnik s primjerima dobre prakse. Zagreb: Balans centar za logopedagogiju i biblioterapiju, 2014.
  2. Bukvić Pažin A.; M. Ott Franolić.Velika važnost malih priča. Zagreb: Naklada Ljevak, 2023.
  3. Duić M.; Anđić M. Čitateljski klubovi u narodnim knjižnicama velikih hrvatskih gradova. Vjesnik bibliotekara Hrvatske 62, 2(2019), str. 89-111.
  4. Kovač, M. Čitam, da se pročitam: deset razloga za čitanje knjiga u digitalno doba. Zagreb: Naklada Ljevak, 2021.
  5. Plevnik, D. Tolle lege: za slobodu čitanja. Zagreb: Nacionalna i sveučilišna knjižnica, 2012.

Kompetencijska matrica: C.1.3., C.2., F.5., G.1., G.3. G.6.

Metode poučavanja: Predavanje i radionica

Mjerenje postignuća:
Polaznici će tijekom radionice simulirati pokretanje čitateljskog kluba, pripremne radnje te sastanak i raspravu o pročitanom.

Informacije o tečaju

Predavači:

Silvija Perić, viša knjižničarka

Maja Jurenić, knjižničarka

Iva Lorković, knjižničarka

Datum održavanja:
U pripremi

Vrijeme održavanja:
U pripremi

Mjesto održavanja:
U pripremi

Vrijednost:
0.4 CEU

Cijena:
Besplatno

Prijavi se na tečaj