Modul II: Knjižnične službe i usluge

II. 27. Višekanalna komunikacija s korisnicima u riziku od socijalne isključenosti (tečaj)

Namjena:
Tečaj je namijenjen knjižničarskim tehničarima i svim ostalim knjižničarima koji većinu radnog vremena provode u izravnoj komunikaciji s korisnicima.

Ishodi učenja:
Polaznici će na tečaju usvojiti znanja o:

  • specifičnostima komunikacije s različitim skupinama korisnika u riziku od socijalne isključenosti
  • ispravnoj terminologiji.

Polaznici će imati priliku:

  • razmijeniti iskustva i primijeniti stečena znanja na primjerima iz prakse
  • poboljšati komunikacijske vještine sa spomenutim skupinama na višestrukim kanalima komunikacije.

Sadržaj:
U prvom dijelu tečaja dat će se pregled osnova komunikacije i komunikacijskih vještina na višestrukim kanalima : uživo, e-poštom, telefonom, mrežnim stranicama, društvenim mrežama, tiskanim materijalima i alatima za prezentaciju. Naglasak će biti stavljen na specifičnosti pristupa i komunikaciji s korisnicima u riziku od socijalne isključenosti: starijim osobama, osobama s mentalnim teškoćama, osobama s iskustvom beskućništva, osobama s disleksijom, gluhim, nagluhim i gluhoslijepim osobama te slijepim i slabovidnim osobama.

U drugom će se dijelu tečaja radom u malim grupama, razgovorom i razmjenom iskustava ukazati na značaj upravljanja emocijama u radu s korisnicima, a na primjerima iz prakse primijenit će se stečena znanja o višekanalnoj komunikaciji s različitim skupinama korisnika.

Odabrana literatura:

  1. Bunić, S. i Krpan, K. (2024). Kako komunicirati s korisnicima: radionice komunikacijskih vještina za knjižničarske tehničare u Knjižnicama grada Zagreba. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 67 (2), 243-263. https://doi.org/10.30754/vbh.67.2.1166
  2. Disabilities and the library (2023). Disabilities and the library: fostering equity for patrons and staff with differing abilities. Editor Clayton A. Copeland. Santa Barbara ; Denver : Libraries unlimited.
  3. RUSA (2023). The Reference & User Services Association (RUSA): A Division of the American Library Association. Guidelines for behavioral performance of reference and information service providers. [citirano: 2023–12–09]. Dostupno na: https://www.ala.org/rusa/resources/guidelines/guidelinesbehavioral
  4. Smjernice za pristupačnost (2022). Smjernice za pristupačnost narodnih knjižnica. Pri-lagođeno i dopunjeno hrvatsko izdanje. Uredile K. Zlatar Radigović i D. Sabolović-Krajina. Zagreb: Hrvatska knjižnica za slijepe; Koprivnica: Knjižnica i čitaonica “Fran Galović”. Dostupno i na: https://hkzasl.hr/images/2023/Smjernice_za_pristu-panost_narodnih_knjinica.pdf
  5. Socijalno inkluzivne knjižnične usluge (2018). Socijalno inkluzivne knjižnične usluge : zbornik radova. Uredila Dijana Sabolović Krajina. Koprivnica: Knjižnica i čitaonica “Fran Galović”.

Kompetencijska matrica: C.1, E.3. F.1. G.1, G.6

Metode poučavanja: Predavanje i rasprava

Mjerenje postignuća: Polaznici će u raspravi primijeniti stečena znanja.

Informacije o tečaju

Predavači:

Sanja Bunić, knjižničarska savjetnica

Maela Rakočević Uvodić, viša knjižničarka

Datum održavanja:
U pripremi

Vrijeme održavanja:
U pripremi

Mjesto održavanja:
U pripremi

Vrijednost:
0.4 CEU

Cijena:
Besplatno

Prijavi se na tečaj