IX.10. Upravljanje konfliktima na radnom mjestu
Namjena:
U dinamičnom svijetu poslovanja, gdje se susreću različite osobnosti, ciljevi i perspektive, konflikti na radnom mjestu postaju neizbježan aspekt svakodnevnog iskustva. Sposobnost učinkovitog upravljanja konfliktima ključna je za očuvanje radnog okoliša, unapređenje međuljudskih odnosa i postizanje timskog uspjeha. Stoga, cilj radionice “Upravljanje konfliktima na radnom mjestu” jest pružiti sudionicima dublje razumijevanje konfliktnih situacija te im ponuditi alate i strategije potrebne za konstruktivno suočavanje s izazovima.
Uvod u radionicu služi kao podsjetnik na kompleksnost međuljudskih odnosa u poslovnom svijetu, postavljajući ton za istraživanje ključnih tema. Sudionici će imati priliku proširiti svoj uvid u vlastito ponašanje i ponašanje drugih, otvarajući vrata ka razumijevanju raznolikosti stajališta i motivacija unutar tima.
Prvi segment radionice posvećen je razumijevanju prirode konflikata na radnom mjestu. Sudionici će istraživati različite vrste konflikata, analizirati njihove uzroke te razumjeti potencijalne posljedice. Fokus na razvoju komunikacijskih vještina naglašava važnost jasnog izraza misli i osjećaja, čime se smanjuje prostor za nesporazume i potiče konstruktivna komunikacija među kolegama.
U drugom dijelu radionice sudionici će istraživati emocionalne aspekte konfliktnih situacija. Edukacija o prepoznavanju i upravljanju emocijama omogućava sudionicima da razviju smirenost i suosjećanje, ključne komponente za uspješno rješavanje konflikata. Tehnike rješavanja konflikata bit će temeljito obrađene, pružajući konkretne alate za pregovaranje, kompromis i pronalaženje rješenja koja zadovoljavaju sve strane.
Radionica se također fokusira na promicanje timskog učenja, potičući suradnju i timski pristup u rješavanju konfliktnih situacija. Sudionici će ojačati međusobno povjerenje i razviti vještine suradnje koje će unaprijediti rad tima. Osim toga, naglasak je na osnaživanju sudionika za preuzimanje odgovornosti za vlastite konfliktne situacije, potičući proaktivni pristup umjesto izbjegavanja problema.
Zaključak radionice poziva na akciju i primjenu naučenog. Sudionici će biti potaknuti na primjenu stečenih vještina u stvarnom radnom okruženju, čime će pridonijeti stvaranju pozitivnog radnog ozračja. Očekivani ishodi uključuju sposobnost sudionika da brže uoče probleme, razviju nove načine rješavanja konflikata, te povećaju samokontrolu ponašanja. Ova radionica predstavlja ključan korak ka gradnji otpornosti i suradnje unutar timova, stvarajući temelj za uspješno upravljanje konfliktima na radnom mjestu.
Za sudjelovanje na radionicama nije potrebno prethodno predznanje ili obuka.
Ishodi učenja:
U okviru ove radionice, sudionici će imati priliku proširiti svoje razumijevanje o konfliktima na radnom mjestu te usvojiti konkretne vještine i znanja koja će im omogućiti konstruktivno upravljanje izazovima u poslovnom okruženju. Nakon radionice sudionici će naučiti kako analizirati konflikte na radnom mjestu, prepoznavati ključne čimbenike i dijagnosticirati izvore sukoba. Usvojit će napredne komunikacijske tehnike koje će primijeniti u konfliktnim situacijama, unaprjeđujući jasnost i razumijevanje. Razvijanje emocionalne inteligencije omogućit će sudionicima prepoznavanje vlastitih emocija te razumijevanje i empatiju prema emocijama drugih u konfliktnim okolnostima. Razvijanje suradničkih vještina potaknut će timsku suradnju i izgradnju održivih rješenja za konflikte.
Ova radionica neće samo proširiti teorijsko razumijevanje konflikata na radnom mjestu, već će sudionicima pružiti praktične alate i vještine koje će moći odmah primijeniti u stvarnim poslovnim situacijama, čime će doprinijeti održivosti i harmoniji radnih odnosa
Sadržaj:
• Razumijevanje prirode konflikta
• Vrste i razine konflikata
• Uzroci konflikata među pojedincima
• Komunikacijske vještine
• Približavanje perspektiva druge strane u konfliktnoj situaciji
• Samoprocjena vlastitog ponašanja i stila rješavanja konflikta
• Negativne strane sukoba
• Pozitivne strane sukoba
• Kako rješavati konflikte?
• Usvajanje novih obrazaca ponašanja i prikladnijih metoda djelovanja u određenim situacijama
Odabrana literatura:
- Benien, K. (2006). Kako voditi teške razgovore: modeli za savjetodavne, kritičke i konfliktne razgovore u profesionalnoj svakodnevici. Zagreb: Erudita.
- Brajša, P. (1996). Umijeće svađanja: svađam se, dakle postojim. Pula: C.A.S.H.
- Jalka, S. (2008). Kako se konstruktivno svađati: abeceda inteligencije konflikta. Zagreb: Medicinska naklada.
- Grant, W. (2005). Kako riješiti sukobe i pretvoriti ih u suradnju. Zagreb: Mozaik knjiga.
- Krapić, N. (2005). Dimenzije ličnosti petofaktorskog modela i radno ponašanje. Psihologijske teme, 14(1), 39-56.
- Omazić, M. A. i Baljkas, S. (2005). Projektni menadžment. Zagreb: Sinergija nakladništvo.
- Rijavec, M., Miljković, D. (2002). Kako rješavati konflikte. Zagreb: IEP.
- Sikavica, P. (2011). Organizacija. Zagreb: Školska knjiga.
- Gottesman, D., Buzz, M. (2007). ”Umijeće javnog nastupa”. Zagreb: M.E.P. Consult.
- May, C.(ed.) (2003).”Key Thinking for the Information Society”. Routledge.
Kompetencijska matrica: G.1., G.3., G.4.
Metode poučavanja:
Radionica se odvija u formi grupe, što znači da je fokus na iskustvenom radu, praktičnom učenju vještina kroz stimuliranje situacija iz realnog života, diskusije u kombinaciji s kraćim predavanjima.
Ostale metode koje se koriste su:
• Razmjena iskustava u grupi
• Radni materijali
• Stjecanje uvida u vlastito ponašanje putem upitnika samoprocjene i feedbacka
Mjerenje postignuća: Polaznici će na primjerima prepoznavati probleme u odnosima te nuditi načine rješavanja problema i povećanja samokontrolu ponašanja.

Informacije o tečaju
Predavač:
Adrijana Al-Nidawi, magistra socijalnog rada
Datum održavanja:
U pripremi
Vrijeme održavanja:
U pripremi
Mjesto održavanja:
U pripremi
Vrijednost:
0.5 CEU
Cijena:
Besplatno