Modul IX: Generičke kompetencije

IX. 11. Knjižnično zagovaranje (tečaj)

Namjena:

Tečaj je namijenjen knjižničarima koji žele unaprijediti svoje vještine strateškog promišljanja i javnog zagovaranja. Cilj je osnažiti polaznike u planiranju i provedbi kampanja koje promiču vrijednosti knjižničarske struke, povećavaju vidljivost knjižnica i osiguravaju podršku za njihove programe i usluge. Tečaj je prikladan za sve razine stručnog usavršavanja, s naglaskom na praktične metode i timski rad.

Za tečaj nije potrebno predznanje.

Ishodi učenja:

Po završetku tečaja polaznici će biti sposobni:

  1. Definirati ključne ciljeve, ciljnu publiku i elemente uspješne zagovaračke kampanje.
  2. Razviti učinkovite ključne poruke i prilagoditi ih različitim ciljnim skupinama.
  3. Osmisliti plan komunikacije koji uključuje odabir odgovarajućih kanala i strategija za promociju knjižničnih usluga.
  4. Organizirati javne događaje i aktivnosti koje podržavaju ciljeve zagovaračke kampanje.
  5. Procijeniti uspješnost kampanje koristeći kvantitativne i kvalitativne pokazatelje.
  6. Primijeniti naučene metode i alate za zagovaranje u svakodnevnom radu knjižnice, s ciljem povećanja vidljivosti i podrške knjižničnih programa.

Sadržaj:

Tečaj “Knjižnično zagovaranje” osmišljen je kako bi knjižničarima pružio znanja i vještine potrebne za planiranje i provođenje učinkovitih zagovaračkih kampanja. Polaznici će kroz teorijski dio tečaja upoznati ključne pojmove zagovaranja, njegovu važnost u knjižničarskoj struci te elemente uspješne kampanje. Fokus je na razumijevanju kako knjižnice mogu osigurati vidljivost, podršku i prepoznatljivost u zajednici kroz promicanje svojih usluga i programa.

U praktičnom dijelu tečaja polaznici će raditi u timovima s jasno definiranim ulogama (Strateg, Kreativac, Komunikator, Organizator i Evaluator), što omogućuje svakom članu da doprinese kampanji prema svojim vještinama. Timovi će raditi na osmišljavanju kampanje koja uključuje definiranje ciljeva, identificiranje ciljane publike, kreiranje ključnih poruka, odabir komunikacijskih kanala, planiranje događaja te procjenu uspješnosti kampanje.

Tečaj se temelji na interaktivnom pristupu i praktičnim zadacima koji osiguravaju aktivno sudjelovanje svih polaznika. Kroz simulaciju kampanje knjižničari će naučiti kako prilagoditi poruke različitim ciljnim skupinama, komunicirati putem odgovarajućih kanala i mjeriti utjecaj svojih aktivnosti. Završni dio tečaja uključuje prezentaciju timskih rješenja i zajedničku diskusiju, uz naglasak na primjenu naučenih strategija u vlastitom radu.

Poseban naglasak u tečaju stavlja se na definiciju i praćenju pokazatelja uspješnosti provedene kampanje, koji pak ovise o ciljevima kampanje, a mogu uključivati razne statističke podatke poput broja posjetitelja, broja posudbi, konkretnih angažmana korisnika i posjetitelja i slično.

Cilj ovog tečaja je osnažiti knjižničare kao zagovaratelje koji će aktivno promicati vrijednosti knjižnica, povećati njihovu vidljivost i osigurati podršku za knjižnične programe, usluge i inicijative. Polaznici će iz tečaja izaći s konkretnim alatima i idejama za kreiranje kampanja prilagođenih njihovim zajednicama, čime će doprinijeti jačanju uloge knjižnica u društvu.

Odabrana literatura:

  1. Valčić, M.; Breslauer, N. Menadžment događaja: teorija, istraživanje i politika za planiranje događanja. Zagreb : Školska knjiga, 2024
  2. Duraj, E. Odnosi s medijima u lokalnoj i regionalnoj samoupravi u Hrvatskoj. Zagreb : Hrvatska udruga za odnose s javnošću, 2017.
  3. Dragičević Šešić, M.; Stojković, B. Kultura : menadžment, animacija, marketing. Zagreb : Kulturno informativni centar, 2013
  4. Van Der Wagen, L.; Carlos, B.R. Upravljanje događanjima = Event management : za turistička, kulturna, poslovna i sportska događanja. Zagreb : MateZagrebačka škola ekonomije i managementa, 2008
  5. Bačić, E. Zagovaranje za knjižnice i partnerstvo za održivi razvoj // Vjesnik bibliotekara Hrvatske – 61 (2018), 2 ; str. 367-380

Kompetencijska matrica:  C.1. , C.3. , F.1. , F.2. , F.3. , F.5., G.4., G.5., G.6.

Metode poučavanja: Predavanje i vježbe

Mjerenje postignuća: Polaznici će u praktičnom dijelu osmisliti zagovaračke kampanje. 

Informacije o tečaju

Predavač:
Aleksandra Šutalo, viša knjižničarka

Datum održavanja:
U pripremi

Vrijeme održavanja:
U pripremi

Mjesto održavanja:
U pripremi

Vrijednost:
0.5 CEU

Cijena:
Besplatno

Prijavi se na tečaj