IX. 2. Komuniciranje kao podrška poslovanju knjižnica - izrada komunikacijske strategije i akcijskog plana
Namjena: Osnaživanje voditeljskog kadra u knjižnicama za bolje razumijevanje važnosti komunikacijske strategije i njezine implementacije kroz akcijski plan kao podrške poslovanju knjižnica.
Ishodi učenja: Polaznici će dobiti strateški uvid u važnost komunikacija za poslovanje knjižnica, bolje odnose s korisnicima i zaposlenicima te veći ugled institucije. Također će moći u vlastitom okruženju implementirati strateške komunikacijske elemente kao su:
- planiranje komunikacijskih aktivnosti i resursa
- komunikacijski procesi
- kvalitetno komuniciranje s dionicima (zaposlenicima, korisnicima, javnošću i dr.)
- komunikacijski kanali; ključne poruke te prepoznavanje rizika i prilika vezano uz komunikaciju u svakodnevnom poslu.
Sadržaj: Komunikacija je osnovna ljudska potreba koja u suvremenom društvu, posebno poslovnom okruženju, dobiva sve veći značaj, ali istodobno predstavlja sve veći izazov. Rastu očekivanja i zahtjevi korisnika usluga, što je posljedica recentnih promjena u kontekstu razvoja i primjene informacijsko-komunikacijskih tehnologija u knjižničarskoj djelatnosti. Dolaze nove generacije korisnika kojima su digitalni pristup i održivost važan dio očekivanja u komunikaciji s knjižnicama. Do izražaja dolazi integrirana strateška komunikacija sa svim dionicima uključujući zaposlenike i korisnike usluga. Cilj je osigurati komunikacijsku podršku poslovanju kako bi se ostvarili ciljevi ustanove koji se odnose na ugled, poziciju i zadovoljstvo korisnika i drugih dionika.
Radionica za voditeljski kadar u hrvatskim knjižnicama ima za cilj dati praktična znanja i alate za izradu komunikacijske strategije i akcijskog plana. Potrebno je osnažiti polaznike za upravljanje komunikacijama i komunikacijskim aktivnostima u njihovim knjižnicama. Na jednodnevnoj radionici o izradi komunikacijske strategije i akcijskog plana polaznici će identificirati važnost planiranja i razumijevanja strateškog komuniciranja te njegove integracije sa strategijama razvoja knjižničarske djelatnosti. Naučit će zašto je potrebno osigurati kvalitetno upravljanje procesima i resursima, ključnim porukama i sadržajem te komunikacijom prema dionicima i ciljanoj publici.
Dio radionice bit će fokusiran na izradu komunikacijskih ciljeva i procesa, definiranje različitih javnosti, određivanje komunikacijskih kanala, ključnih poruka, rizika i prilika, planiranje te mjerenje učinkovitosti komuniciranja u knjižnicama.
Kako je komunikacija neodvojiv dio odgovornosti rukovoditelja koji se nikako ne može prenijeti niti delegirati, ova će radionica obuhvatiti primjere odgovornosti i prakse rukovoditelja u komunikaciji prema organizaciji, timovima te svim javnostima.
U okviru radionice predviđena je i izrada akcijskog komunikacijskog plana, kojim se osigurava prioritizacija i fokus komunikacijskih aktivnosti i resursa u određenom razdoblju.
U radu ćemo posebno naglasiti komunikacijske elemente koji su podrška poslovanju knjižnice, aktualne komunikacijske trendove u knjižnoj djelatnosti, strategije koje mogu značajno poboljšati iskustvo i zadovoljstvo korisnika. Putem konkretnih primjera i alata polaznici će dobiti dobru podlogu za kvalitetnu komunikaciju u svom poslu i prema drugim dionicima.
Odabrana literatura:
- Tkalac Verčić, A. Odnosi s javnošću. Zagreb: Hrvatska udruga za odnose s javnošću, 2015.
- Holtz, Shei. Korporativni razgovori: vodič za provedbu učinkovite i prikladne interne komunikacije. Zagreb: Hrvatska udruga za odnose s javnošću, 2008.
- Potter, Lester R. Komunikacijski plan – srž strateških komunikacija. Zagreb: Hrvatska udruga za odnose s javnošću, 2008.
- Theaker, Alison. PRiručnik za odnose s javnošću. Zagreb: Hrvatska udruga za odnose s javnošću, 2007.
- Kesić, Tanja. Integrirana marketinška komunikacija: oglašavanje, unapređenje prodaje, internet, odnosi s javnošću, publicitet, osobna prodaja. Zagreb: Opinio, 2003.
- Godin, Seth. Svi marketinški stručnjaci su lažljivci: moć kazivanja vjerodostojnih priča u sumnjičavu svijetu. Zagreb: Naklada Ljevak, 2006.
- Tench, Ralp, Yeomans, Liz. Otkrivanje odnosa s javnošću. Zagreb: Hrvatska udruga za odnose s javnošću, 2009.
Kompetencijska matrica: F.1., F.2., F.3., F.5., G.1., G.4., G.5., G.6.
Metode poučavanja: Predavanje i vježbe
Mjerenje postignuća: Polaznici će tijekom predavanja i radionice sastaviti akcijski plan i komunikacijsku strategiju.

Informacije o tečaju
Predavač:
Snježana Bahtijari
Datum održavanja:
U pripremi
Vrijeme održavanja:
U pripremi
Mjesto održavanja:
U pripremi
Vrijednost:
0.5 CEU
Cijena:
Besplatno