II.14. Razvijanje kritičkog mišljenja kod djece pomoću biblioterapijskog pristupa (temeljenog na tradicionalnim pričama)
Namjena: Knjižničarima dječjih odjela narodnih knjižnica i stručnim suradnicima knjižničarima u osnovnim školama.
Ishodi učenja: Polaznici će biti upoznati s metodama kojima se mogu koristiti u razvijanju kritičkog mišljenja kod djece na primjeru čitanja tradicionalnih priča. Bit će u mogućnosti služiti se biblioterapijskim metodama, tehnikama i alatima u vlastitom radu s djecom u knjižnici.
Sadržaj: U uvodnom dijelu predavanja polaznici će biti upoznati s metodama koje se upotrebljavaju za poticanje i razvijanje kritičkog mišljenja kod djece. Teorijski dio sastoji se od upoznavanja s različitim metodama koje mogu poslužiti kao temelj za rad s djecom te za kreiranje radionica kojima se, čitanjem tradicionalnih priča, potiče razvijanje kritičkog mišljenja, razvoj komunikacijskih vještina na materinskom jeziku te potiče socijalizacija i društveno uključivanje.
Vježbe se sastoje od primjera biblioterapijske radionice koja će pokazati sudionicima jedan od načina poticanja kritičkog mišljenja i socio-emocionalnih kompetencija uz pomoć hrvatske narodne priče.
Tečajem će se potaknuti praktično i razvojno poticanje čitanja dajući ideje kako čitanje tradicionalnih dječjih priča približiti djeci i pritom razvijati kritičko promišljanje kod njih. Metode s kojima se polaznici upoznaju omogućavaju provođenje radionica na način da je svako dijete uključeno, da se zadržava djetetova pozornost, povećava motivacija i razvija kritičko promišljanje. Ponuđene metode potiču samorefleksiju, stvaralaštvo, rješavanje problema, komunikativnost, prilagodljivost i rad u grupi stvarajući ugodno knjižnično ozračje koje je poticaj i za ponovno dolaženje u knjižnicu i čitanje. Primjenom interaktivnih metoda rad je usmjeren na djecu, što knjižničara stavlja u odgovornu ulogu usmjerivača i voditelja radionice.
Tijekom praktičnog dijela tečaja uloga polaznika bit će dvostruka. S jedne strane, oni će „biti djeca“ aktivno sudjelujući u radionici, izvršavajući zadatke koje zadaje voditeljica radionice. S druge strane, usvojit će biblioterapijske metode suradničkog poučavanja, metode koje potiču djecu na kritičko mišljenje, biblioterapijske alate koje će moći primjenjivati u daljnjem radu s djecom.
Odabrana literatura:
- Bušljeta, R. i Piskač, D. (2018). Literarna biblioterapija u nastavi književnosti:
sveučilišni priručnik za nastavnike. Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu - Ćurko, Bruno. Kritičko mišljenje u nastavi filozofije, logike i etike. Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo; Filozofski fakultet, 2017.
- Peti-Stantić, Anita. Čitanjem do (spo)razumijevanja: od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti. Zagreb: Naklada Ljevak, 2019.
- Piskač, D. (2018). O književnosti i životu: primjena načela literarne biblioterapije u
čitateljskoj praksi. Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu. - Sabljak, Lj. Biblioterapija u posebnim knjižničnim programima poticanja čitanja. //
Biblioterapija u pop kulturi. / Frida Bišćan et al. Karlovac ; Novo Mesto : Gradska
knjižnica Ivan Goran Kovačić, 2014. Str. 47-54 - Škrbina, D. (2013). Art terapija i kreativnost. Zagreb: Veble commerce.
Kompetencijska matrica: C.1., C.2., G.1., G.3., G.5.
Metoda poučavanja: Predavanje, vježbe
Mjerenje postignuća: Polaznici će u praktičnom dijelu tečaja izvršavati zadatke, na temelju kojih će izdvajati metode koje potiču djecu na kritičko mišljenje.
Dostupno u obliku webinara.

Informacije o tečaju
Predavači:
Frida Bišćan, knjižničarska savjetnica
Keti Krpan, dipl. pedagoginja, viša knjižničarka
Datum održavanja:
U pripremi
Vrijeme održavanja:
U pripremi
Mjesto održavanja:
U pripremi
Vrijednost:
0.4 CEU
Cijena:
Besplatno