VI.5. Knjižnica i društveni mediji (Facebook, Instagram, Twitter – kako stvoriti virtualnu mrežu prijatelja)
Sadržaj:
Društveni mediji jedan su od glavnih načina komunikacije današnjeg doba. Njihova je prisutnost i upotreba svakim danom sve veća. Širok spektar funkcija društvenih medija, uz razmjenu različitog sadržaja, obuhvaća marketing i promidžbu, oglašavanje, poučavanje, informiranje, itd. Imali korisnički račun ili ne, većina je ljudi čula za Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin, Pinterest, Reddit, Flickr…
Društveni mediji postali su i dio svijeta knjižnica. Knjižnice u Hrvatskoj slijede svjetske trendove. U hrvatskim knjižnicama općenito je najzastupljeniji i najpopularniji društveni medij Facebook. Sveprisutnost medija u svakodnevnom životu prepoznale su i knjižnice, koje su i same iskoristile brojne potencijale društvenih mreža. Knjižnice u Hrvatskoj još uvijek trebaju otkriti brojne mogućnosti i načine uporabe novih medija kako bi promovirale svoju djelatnost i pokazale da su u koraku s vremenom.
Ovim tečajem polaznicima će se približiti trenutačno najzastupljenije i najkorištenije društvene mreže u svijetu, a posredno u knjižnicama. Facebook kao društvena mreža koja je izgubila svoj prvobitni cilj spajanja osoba, postao je news-kanal za tvrtke i poznate osobe. Primat korištenja sve više preuzima Instagram te je potrebno uputiti knjižničare u tajne zanata. Twitter, iako relativno nepopularan u Hrvatskoj, u svijetu je važan kanal komunikacije.
Namjena: Za sve vrste knjižnica; mentore u knjižnicama, voditelje knjižnica, sve koji rade sa studentima i novim djelatnicima.
Osnovno poznavanje internetskih servisa (e-mail, uporaba internetskih pretraživača) i uredskih alata za uređivanje teksta.
Ishodi učenja:
Na kraju programa očekuje se da će polaznici moći:
1. ocijeniti potrebu korištenja društvenim mrežama u vlastitoj knjižnici
2. odabrati društvenu mrežu koja odgovara potrebi same knjižnice
3. razviti plan korištenja društvenim mrežama u knjižnici
4. koristiti se osnovnim funkcijama društvenih mreža.
Odabrana literatura:
1. Holcer, Dunja. Smjernice za razvijanje usluga i korištenje društvenih mreža u narodnim knjižnicama. // Vjesnik bibliotekara Hrvatske 60, 4(2017), 147-159. [citirano: 2018-14-11]. Dostupno na:
http://www.hkdrustvo.hr/vjesnik-bibliotekara-hrvatske/index.php/vbh/article/view/494/550
2. Šiptar, Dejan. Društvene mreže u školskim knjižnicama : potencijal i stvarnost : diplomski rad. Zagreb : Filozofski fakultet, 2016. [citirano: 2018-14-11]. Dostupno na: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/6878/
3. Umreženi : društvene mreže i knjižnice u Hrvatskoj / uredila Breza Šalamon Cindori. Zagreb : Nacionalna i sveučilišna knjižnica, 2015. [citirano: 2018-14-11]. Dostupno na: http://www.nsk.hr/wp-content/uploads/2015/04/Umrezeni-drustvene-mreze-i-knjiznice-u-Hrvatskoj.pdf
4. Hebrang Grgić, Ivana; Mučnjak, Dorja. Social networking phenomenon and its use in libraries = Fenomen društvenih mreža i njegova primjena u knjižnicama. Croatian Jorunal of Education 1, 17(2015), 217-241.
Kompetencijska matrica:
C.1.; F.1.; F.2.; F.5; G.2.; G.3.
Metode poučavanja:
predavanje i vježbe.
Mjerenje postignuća:
Polaznici će otvoriti i administrirati profil na društvenim mrežama.

Informacije o tečaju
Predavači:
Dorja Mučnjak, prof., viša knjižničarka
Dina Mašina Delija, prof., viša knjižničarka
Datum održavanja:
U pripremi
Vrijeme održavanja:
U pripremi
Mjesto održavanja:
U pripremi
Vrijednost:
0.4 CEU
Cijena:
33,18 € (26,54 € + PDV)
250 kn (200 kn + PDV)