I.3. Mentoriranje i praksa – izazovi i rješenja
Namjena:
Ovaj webinar namijenjen je mentorima, voditeljima knjižnica, svim knjižničarima koji rade sa studentima i novim djelatnicima kako bi osmislili praksu u svojoj knjižnici na najjednostavniji način.
Ishodi učenja:
Nakon webinara polaznici će biti u mogućnosti kroz osnovne koncepte mentoriranja osmisliti praksu za studente i nove djelatnike u svojoj knjižnici te odgovoriti na izazove koji se pred njih postavljaju.
Sadržaj:
Webinar će se održati u dva dijela: prvi dio bit će posvećen osnovnim teorijskim konceptima mentoriranja (vrste, oblici i modeli mentoriranja, vrste profesionalne socijalizacije, uloge mentora, mentorski odnos i proces te ishodi mentoriranja), a u drugom dijelu će se govoriti o iskustvima iz prakse te rezultatima hrvatskih istraživanja na temu mentoriranja i prakse u knjižnicama. Upoznavanje s osnovnim konceptima pomoći će knjižničarima mentorima da svoje mentorsko djelovanje usporede i usustave prema pozitivnim smjernicama, a drugi dio će omogućiti raspravu i oblikovanje rješenja za neke od izazova s kojima se knjižničari mentori susreću, poput uspostavljanja što uspješnijeg odnosa s mentoriranim osobama ili (samo)evaluacije mentora i prakse, uz praktične primjere.
Odabrana literatura:
1. Lamb, C.; Hendricks, B.; Galbraith, Q. D. Growing the Profession : Mentoring Undergraduates for Librarianship // College and Undergraduate Libraries. 22, 2(2015). Str. 123-148.
2. IDIZ-ov pripučnik za mentoriranje mladih istraživača / Vlasta Vizek Vidović, Marija Brajdić Vuković, Jelena Matić. Zagreb, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, 2014.
3. Mučnjak, Dorja. A Mentor – from an Inspirer to a Friend: Librarian Mentoring Programs in Croatia // IFLA Satellite Meeting 2019 – Librarians and information professionals as (pro)motors of change: immersing, including and initiating digital transformation for smart societies. Zagreb, Hrvatska, 2019.
4. Mučnjak, Dorja; Lisek, Jadranka. Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2018), 2; 155-177 doi:10.30754/vbh.61.2.661
Kompetencijska matrica: F.1, G.1, G.4.
Metode poučavanja: Predavanje i rasprava
Mjerenje postignuća: Polaznici će opisati mentorske kompetencije te odrediti kojim se metodama koristiti u mentorskom odnosu kako bi se ostvarili određeni ciljevi.

Informacije o tečaju
Predavač:
Dorja Mučnjak, knjižničarska savjetnica
Datum održavanja:
27. siječnja
Vrijeme održavanja:
U pripremi
Mjesto održavanja:
Online
Vrijednost:
0.15 CEU
Cijena:
Besplatno