Modul II: Knjižnične službe i usluge

II.10. Razvijanje knjižničnih usluga za poticanje rane i obiteljske pismenosti

 

Sadržaj:
Posebnosti populacije beba i djece rane dobi i njihovih roditelja, razvoj rane pismenosti, obitelj kao korisnik dječje knjižnice i knjižnica koja pruža podršku u razvoju rane pismenosti. Knjižnične usluge za bebe i djecu rane dobi – istraživanja, iskustva, smjernice. Potrebe djece rane dobi i obitelji u cjelini te njihov utjecaj na knjižnične usluge, građu, organizaciju rada, posebne programe i promotivne aktivnosti. Programi i usluge za bebe i njihove roditelje u hrvatskim knjižnicama i primjeri dobre prakse. Knjižnično osoblje, prostor, zbirke za roditelje, zbirke slikovnica, zbirke didaktičkih igračaka. Mogući oblici suradnje i partnerstva u organizacijama u lokalnoj zajednici (rodilište, patronažna služba i dr.). Pedijatri, više sestre, odgajatelji i drugi stručnjaci koji rade s djecom kao volonteri u programu za bebe i njihove roditelje. Polaznicima će biti ponuđen niz primjera i ideja primjenjivih u različitim uvjetima. Osnovni je cilj radionice stjecanje spoznaja i vještina u radu s djecom rane dobi i njihovim roditeljima u knjižnici, od razvijanja knjižničnih zbirki do ostvarivanja programa i usluga za njih.

Namjena:
Knjižničarima narodnih knjižnica koji rade u dječjim odjelima, ravnateljima.

Ishodi učenja:
Po završetku tečaja od polaznika se očekuje da će usvojiti temeljna znanja o ranoj pismenosti i knjižničnim uslugama za bebe i djecu rane dobi i njihove roditelje potrebna za razumijevanje i učinkovitu primjenu u narodne knjižnice.Po završetku tečaja od polaznika se očekuje da će uspjeti:
– osmisliti ili nadopuniti postojeće knjižnične usluge za bebe, djecu rane dobi i njihove roditelje
– odabrati aktivnosti i programe koji će omogućiti zajedničko druženje beba i roditelja te intelektualni, govorni, emocionalni i estetskirazvoj djeteta
izgraditi
– knjižnične zbirke za roditelje, zbirke slikovnica, zbirke didaktičkih igračaka
– prepoznati kvalitetu ilustracije, jezika i opreme, te primjerenost i zanimljivost sadržaja slikovnice za bebe i djecu rane dobi

Odabrana literatura:
1. Smjernice za knjižnične usluge za bebe i djecu rane dobi / [s engleskoga prevela Irena Kranjec]. Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2008.
2. Petrić, Danijela; Bonta, Gordana; Sesvečan, Marija. Igrajmo se! Čitaj mi! : priče, igre i pjesmice za bebe i malu djecu : preporuke roditeljima za poticanje rane pismenosti. Koprivnica : Knjižnica i čitaonica “Fran Galović”, 2012.
3. Vaskevich, Elvira. Velika knjiga razvojnih aktivnosti : od rođenja do 3 godine. Zagreb : Planet Zoe, 2011.
4. Stričević, Ivanka. 2006. Projekt “Čitajmo im od najranije dobi”, 2006. http://www.hkdrustvo.hr/datoteke/130 (2011-04-13).
5. Martinović, Ivana; Stričević, Ivanka. Slikovnica: prvi strukturirani čitateljski materijal namijenjen djetetu [citirano: 2012-12-05]. // Libellarium, IV, 1 (2011): 39 – 63. Dostupno na: http://hrcak.srce.hr/file/13616

Kompetencijska matrica:
B.1.2. , C.1.2. , C.1.3. , F.1. , F.5. , G.1. , G.3. , G.6.

Metode poučavanja:
predavanje, vježbe

Mjerenje postignuća:
Nakon uvodnog predavanja i primjera dobre prakse polaznici će kroz vježbe osmišljavati knjižnične usluge i aktivnosti za bebe, djecu rane dobi i njihove roditelje.

Dostupno i u obliku webinara II.11. Razvijanje knjižničnih usluga za poticanje rane i obiteljske pismenosti.

Informacije o tečaju

Predavači:

Kristina Čunović, prof., knjižničarska savjetnica

Danijela Petrić, knjižničarka

Datum održavanja:
U pripremi

Vrijeme održavanja:
U pripremi

Mjesto održavanja:
U pripremi

Vrijednost:
0.4 CEU

Cijena:
Besplatno