Modul II: Knjižnične službe i usluge

II.1. Krizno komuniciranje u knjižnicama (tečaj)

Namjena:
Knjižničarima svih vrsta knjižnica koji žele ojačati kompetencije kriznog komuniciranja.

Ishodi učenja:
Po završetku radionice polaznici će savladati osnovne pojmove kriznog komuniciranja, kroz primjere dobiti smjernice kako komunicirati s različitim javnostima u kriznim situacijama i naučiti kako napraviti plan kriznog komuniciranja.

Sadržaj:

Krizno upravljanje pojam je koji se koristi prigodom planiranja reakcije ustanove, u ovom slučaju knjižnice, tijekom krizne situacije, a upravo je komunikacija jedna od ključnih funkcija kriznog upravljanja te određuje uspjeh ili neuspjeh cjelokupnog pokušaja obrane ustanove od negativnih posljedica krize. Knjižnice su posljednjih godina bile suočene s više različitih kriza (pandemija COVID-19 bolesti, potresi, poplave i slično) koje su nametnule potrebu za boljom pripravnošću suočavanja s kriznim situacijama.

Rješavanje krize iziskuje brzo djelovanje, otvorenu komunikaciju, korištenje tehnika upravljanja projektima i imanje čvrstog vodstva. Glavna načela u rješavanju krize su razvijanje pozitivnog stajališta prema krizi i nastaloj situaciji, postavljanje poslovnih aktivnosti organizacije u skladu s očekivanjima okruženja i traženje prilika i šansi u krizi. Ustanova mora imati sastavljen plan za krizno komuniciranje, koje može biti reaktivno i proaktivno. Radionica će sudionicima omogućiti uvid u osnovne pojmove kriznog upravljanja i kriznog komuniciranja, te kroz konkretne primjere dati im smjernice kako komunicirati s različitim javnostima u kriznim situacijama. Polaznici će također naučiti kako napraviti plan kriznog komuniciranja.

Odabrana literatura:

  1. MacIlwaine, J. IFLA-in kratki priručnik za pripravnost i planiranje mjera zaštite u slučaju katastrofa : središnji program za zaštitu i konzervaciju, Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2012.
  2. Jugo, D. Menadžment kriznog komuniciranja. Zagreb: Školska knjiga : Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, 2017.
  3. Radalj, M. Odnosi s javnošću u neprofitnim organizacijama. Zagreb : Hrvatska
  4. sveučilišna naklada : Hrvatska udruga za odnose s javnošću, 2018.
  5. Komunikacija od A do Uprava : priručnik za komuniciranje u
  6. javnom i neprofitnom sektoru / Mateja Jalušić. Zagreb : TIM4PIN, 2019.
  7. Kišiček, G. ; Stanković, D. Retorika i društvo : [govorništvo]. Jastrebarsko : Naklada Slap, 2014.

Kompetencijska matrica: F.1., F.5., G.1., G.3., G.4., G.6.

Metode poučavanja: predavanje i vježbe

Mjerenje postignuća: Polaznici će izraditi nacrt plana kriznog komuniciranja.

Informacije o tečaju

Predavači:

mr. sc. Ivančica Đukec Kero, knjižničarska savjetnica

Janja Maras, viša knjižničarka

Datum održavanja:
U pripremi

Vrijeme održavanja:
U pripremi

Mjesto održavanja:
U pripremi

Vrijednost:
0.5 CEU

Cijena:
Besplatno