VI.6. Struktura i sadržaj mrežnih stranica - smjernice i preporuke za školske knjižnice i dječje odjele narodnih knjižnica
Namjena:
Webinar je namijenjen školskim knjižničarima i knjižničarima na dječjim odjelima narodnih knjižnica.
Ishodi učenja:
Polaznici će prepoznati važnost oblikovanja mrežne stranice školske knjižnice identificirajući prednosti koje mrežna stranica donosi knjižnici i njenim korisnicima. Nakon webinara bit će u mogućnosti osmisliti strukturu mrežne stranice i definirati potreban sadržaj na temelju preporuka iz literature i pokazanih primjera.
Sadržaj:
Virtualni prostor školske knjižnice danas je gotovo jednako važan kao i njezin fizički prostor. Uvažavajući navike i potrebe korisnika, podjednako učenika i učitelja, kao i mogućnosti koje pruža suvremena tehnologija te epidemiološka situacija u kojoj se trenutačno nalazimo, školske knjižnice trebaju svoje poslovanje, usluge i promociju učiniti vidljivima i u virtualnom okruženju.
Poticaji za oblikovanje mrežnih stranica školske knjižnice su brojni: komunikacija i interaktivnost u sinkrono i asinkrono vrijeme između knjižničara i korisnika, predstavljanje knjižničnih usluga i aktivnosti korisnicima, ali i široj javnosti, dopuna knjižničnog fonda mrežnim izvorima znanja i informacija, mogućnost stvaranja vlastitih digitalnih materijala ili repozitorija i slično. Uza sve to, posebnu pozornost treba posvetiti edukaciji korisnika, čime se djeluje u skladu s IFLA-inim smjernicama, u kojima se ističe usmjerenost školske knjižnice na informacijsku i medijsku pismenost.
Stoga je oblikovanje mrežnih stranica školske knjižnice proces koji zahtijeva promišljanje i pomno planiranje. Kao pomoć u tome mogu poslužiti brojne preporuke i smjernice, podjednako za odabir i promociju sadržaja, kao i za odabir i uporabu digitalnih alata te servisa za njihovu tehničku izvedbu. Konačni cilj su kvalitetne, vjerodostojne i profesionalne mrežne stranice, koje će postati početna točka u potrazi za potrebnim informacijama i znanjima.
Tijekom izlaganja bit će predstavljeni preporučeni elementi za mrežnu stranicu školske knjižnice te prikazani reprezentativni hrvatski i strani primjeri.
Kompetencijska matrica: D.3., G.2.
Odabrana literatura:
- Braim Vlahović, Goranka. 2018. Virtualna slika školskih knjižnica: mrežne stranice školskih knjižnica kakve jesu i kakve bi trebale biti. http://www.husk.hr/wordpress/wp-content/uploads/2018/10/Virtualna-slika-%C5%A1kolskih-knji%C5%BEnica.pdf (pristupljeno 12. listopada 2020.)
- Looking Backward – No Sweat Library Lessons & Management That Works : reflections from A Middle School Librarian. https://lookingbackward.edublogs.org/2019/12/04/school-lib-website/ (pristupljeno 12. listopada 2020.).
- Chow, Anthony S. i dr. 2016. How Usable Are School Library Websites? : A Random Sample from All Fifty States. The Journal of Research on Libraries and Young Adults 7/2. http://www.yalsa.ala.org/jrlya/wp-content/uploads/2016/06/Chow_Morris_School-Library-Websites_Final.pdf (pristupljeno 12. listopada 2020.).
- Herring, James E. 2008. Internetske i informacijske vještine : priručnik za učitelje i školske knjižničare. Dominović. Zagreb.
- IFLA-ine smjernice za školske knjižnice. 2016. Ur. Schultz-Jones, Barbara; Oberg, Dianne. Hrvatsko knjižničarsko društvo. Zagreb.

Informacije o tečaju
Predavač:
Ana Sudarević, knjižničarka
Datum održavanja:
U pripremi
Vrijeme održavanja:
10.00-11.30
Mjesto održavanja:
Online
Vrijednost:
0.15 CEU
Cijena:
Besplatno